fredag 6 februari 2009

Musse Pigg




Tittade på Let´s Dance idag och man förundras över att vissa människor är kvar i programmet fortfarande, tyvärr ställde ett reklamavbrott till det så jag får mardrömmar ikväll. Innan Carl-Jan Grankvist äntrade scenen så var det ett inslag om filmen Rosa Pantern med Steve Martins i huvudrollen som kommisarie Clousseau, en sekvens var med honom i trikoer. Tyvärr så tänkte jag på Carl-Jan i dessa trikoer.... och eftersom jag är en sjuk man så hade han givetvis stånd.. Nu kanske ni förstår mina farhågor om mardrömmar.

Tycker annars att det är kul att titta på Let´s Dance, kul att se hur duktiga folk är och hur mycket dom lär sig, mina favoriter är absolut Laila Bagge och Morgan Allinger. Konstigt är däremot att dom professionella dansarna inte får säga någon ting nästan, känns nästan lite mobbing, dom sliter som djur men får nästan ingen kredit för det.

På tal om att lära sig så skall jag iväg med Rezår och spela i morgon, känns nästan lite vemodigt. rezår som jag känner dom kommer att splittras eller kanske dela på sig eller hur man säger. Tjejerna samt stefan och Leffe (Leffe är basisten som tog över efter mig) har sagt upp sig och Patric och Gert-Inge har letet rätt på nya spelkompisar. I morgon då jag vickar för Leffe som är utomlands kommer att bli sista natten med gänget kan man kanske säga. Slutade för att jag vill vidare i musiken men visste att Leffe far utomlans ett par gånger om året och jag hoppades att få hoppa in ibland.


Musse då.. Han är bara lite söt han.

2 kommentarer:

Pumpan sa...

HaHa, Du är verkligen en sjuk man.
Man blir ju lite nyfiken på hur musse pigg är skapt i din värld, hade han oxå trikåer och stånd?

Erik i Bennarby sa...

ÅÅ tack Pumpan.