tisdag 24 februari 2009

Tebax

I ett tidigare inlägg skrev jag att det var slut hickat. Det var fel! Började hicka i fredags och slutade igår måndag 11:05 med kortare uppehåll, det var helt enkelt fördjävligt. Lägg sedan till influensa med den huvudvärken så kan du kanske tänka dig hur ja mådde. Att jag vet tiden så exakt var för att jag lyckades övertyga sjukhuset att skriva ut medicin mot hickan, ett bedövande preparat för mun och hals som dom vanligen inte skriver ut när jag slutade hicka. Hickade sönder något i halsen och låter som en kastrerad Barry White:-)

När jag legat i mitt elände vid tv:en har jag funderat ut viktiga saker här i livet, här under kommer en lista.

1: Koka kål innan du rör ner det i köttfärsen då du gör kålpudding.
2: Kålpudding och Béarnaisesås går inte i hop.
3: 3 st Clintan filmer om dagen är två för mycket.
4: 4 filmer om dagen är absolut för mycket även om man är sjuk.
5: Du kan inte köra traktor fast det behövs plogas även om det är 5 cm snö ute med 39ggr feber.
6: Folk fortsätter att ringa även om telefonen är avslagen (jävla mobilsvar).

1 kommentar:

Anonym sa...

Man ska inte koka kålen...Den ska stekas! /Ann-Louise