tisdag 3 februari 2009

Mitt jobb

Jag är ventilationsinjusterare. Väldigt många vet inte ens att detta yrke existerar. Vad är då detta mystiska yrke?
Jo jag ställer in ventilationssystem så att alla rum får den luft dom skall ha till en så låg ljudnivå som möjligt.Ljud=tryck som är = hög driftskostnad.

Mitt jobb är avhängt på tre saker.

1: Montören har gjort ett bra jobb.
2: Konstruktören har gjort ett bra jobb.
3: Fabrikanterna har gjort ett bra jobb och lämnat riktiga uppgifter till nummer 2 som har gjort ett riktigt underlag till nummer 1.

Idag sket sig steg 3 där med steg 2 osv.

Man kan säga att det sket sig big time liksom.

Faktum är ett det jag gjort dom sista arbetsdagarna har gått åt pipan, men vad gör väl det? Så är livet ibland och jag har lite mer jobb att rätta till dom fel som nr 3 har gjort så att nummer 2 får ordning på sitt så att nummer 1 kan fixa till sitt så att jag kan bli färdig.. pust förstod ni eller ska jag ta det igen?

Jo jag är ventilationsinjusterare....

3 kommentarer:

Pumpan sa...

Ventilationsjusterare? Vad är det för ett mystiskt yrke?

Malin sa...

Nä, jag fattade ingenting men det låter kul! Skitkul! :-)

Vad sa du att du jobbade med sa du? *s*

Anonym sa...

Tänk om du kunde fixa 1-3 själv. Jobbet från A-Ö så att säga...