lördag 6 december 2008

Analys

Har lyssnat på MYCKET musik idag och funderat över varför viss musik kan tända sådana känslor hos mig.

Osså kom jag på det.

Elvis är för jäkla bra men fram för allt är hans musiker så in i bomben tighta, utan massor av datorer och annat så är varje taktslag som en spark i röven. Eddie Meduza hadde lika duktiga musiker. Har svårt att hitta liknande tighthet i annan musik man jag letar vidare.

Julefriden kommer smygande när Ann-louise bakar lussebullar och julstjärnan är röd och fin på bordet,

Nu är det nya favorit programet Dansbanskampen, gillar fortfarande Lars Kristers.

Också ett litet inlägg om Idol.

Äntligen lämnar Robbin Bengtsson tävlingen, förstår inte vad folk ser hos honom men något är det ju tydligen men det har gått mig helt förbi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr måste jag hålla med, gillar ju ivf inte Dansband MEN Larz Kristerz är för härliga! Lyssna på country, där kan man snacka känsla!

Anonym sa...

Håller m om meduzas band då jag känner Norum lite grann men förövrigt så är det lite så att man lyssnar efter hur man mår.
Titta gärna in på min blogg om du har lust.


http://jarifixitblogg.blogspot.com/