onsdag 31 december 2008

Julhelgen



Nu är det nyårs helg och Jul-nyår 2008 börjar lida mot sitt slut. Den här helgen hade jag tänkt jobba framåt med huset fast det vart bakåt. Vattnet till köket frös så igår tog Erik fram kapen och började såga sönder det vackra trägolvet som är kilsågat och som bredast 54 cm, beställt av en herre i Alfta som sågar upp efter beställning. Golvet hade iof redan slagit sig så det var ändå tvunget attt bytas men det förtar inte känslan av ånger när klingan gick genom golvet. In till Uppsala och köpte ett nytt lite enklare trägolv.



Hade helst av allt monterat tvättbänk med ho och kran i groventrén om jag kunde göra det jag helst av allt ville.

Var iväg på bio med familjen i Söndags och såg "Australia", en jäkligt underhållande och trevlig film, dom två timmar och fyrtiofem minuterna kändes som max två och en halv timme.

Min repångest gick över i måndags när vi repade, det var så himla kul och iaf för mig så var det mycket givande, Annika fick äntligen något att göra. Matti kom liksom en liten chokladpralin efter sina två veckor i Thiland.Broder var i fjällen och Johan kom i sina söta jobbarbyxor och spelade som en ung gud.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år på dig min käre svärson + hela familjen förstås! Ja livet består av ständiga motgångar - fruset vatten, uppbrutna golv, förkylningar m m... Men guskelov även trevliga och glada stunder - icke att förglömma...
Ser fram emot fredagen!! Kramar till er alla!!