onsdag 3 december 2008

Utveckling

Man undrar vad Henry Ford tänkte när han satt igång med löpandeband i bilindustrin för hundra år sedan. Tänkte han att nu ska alla som vill fara som tättingar fram och till baka hela dagarna.

Samma undran gäller folk som Bill Gate när han utvecklade datorn och www och så vidare. (det var säkert inte han som kom på allt men vi skyller på honom så länge)

.....var idag till Uppsala för senare färd till Gävle, i Gävle satt jag i möte i drygt tre timmar sedan hem igen.

Om man tänker efter ett ögonblick så skulle man kunna säga att om inte bilen fanns så skulle man ju kunna mejla istället, och om inte datorn fanns så kunde man ringa.

Min fråga är egentligen väldigt komplicerad, är det här utveckling eller är det inveckling.

Man fyller sina dagar med ett sabla farande, jag tillbringar äckligt många timmar i bilen och för att vara effektiv så ringer jag konstant när jag är ensam i bilen.

Tror på något sätt att Henry Ford och alla andra stora uppfinnare och entreprenörer skrattar åt det hela från himlen eller var dom nu är.

Sitter just nu och längtar efter familjen som är på väg hem från Uppsala med bil och hästtransport med två hästar i.

Ska nog sluta tänka så mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gör man, när man slutar tänka??

Förresten varför har du gjort om din bloggsida?? Den var snyggare förut - tycker jag....