söndag 7 december 2008

Vägföreningen

Vi hade ett så kallat "medlemsmöte", vilket innebär att vi tjuvstartade med det namnet eftersom i ännu inte fått igenom en fördelningslista som alla måste vara överens om och skriva på. Det som annars händer är en två års lång procedur med lantmäteriet och massor av paragrafer hit och dit + ca 40 000 extra i kostnader.

Jag kan inte ens om jag försöker, förstå hur folk tänker. Saker som hänt långt tidigare ligger latent och bara väntar på att flamma upp. Det känns som om man smyger omkring i en djungel tillsammans med Indiana Jones och rätt var det är kommer en hög med pilar och giftormar farande. Vilken sten ska man inte lyfta på och vilken lucka ska man öppna. Vilka kan man lita på och så vidare.

Mina funderingar är om jag har rätt anlag för att få igenom detta med någon form av heder kvar. Hur kan man argumentera med någon som inte kan eller vill förstå, eller helt enkelt inte bryr sig att det kostar jätte mycket pengar och tid att dra saker i långbänk.

På sätt och vis har jag, utan att för den delen förstå, förståelse för vad som händer och varför det är som det är. Många hårda ord och många elaka saker har hänt genom åren som jag inte har en susning om så vem är jag att döma? Jag sätter mig inte på några höga hästar utan jag försöker bara förstå och medla.

Önska mig lycka till

Inga kommentarer: