söndag 7 december 2008

Arn

Har precis sett sista delen av Jan Guillous Arn böcker fast i filmformat.

Jag har läst alla böckerna två gånger, fördelen med att ha dåligt minne:-)

Böckerna tycker jag är väldigt bra fast den gamla klyschan att man inte ska se filmen efteråt stämmer. Jag satt och väntade på massor av saker som aldrig dök upp, som när Arns pappa har fått en stroke och Arns importerade arabläkare fixar honom.

Eller alla slagen som vart förkortat till ett kort med en halvdålig krigslist.

Filmen var inte bra helt enkelt, ganska tråkig och det hände inte mycket över huvudtaget.

Filmen får 2 snabelan av mig men bara för att den var ganska snyggt gjord.

Nu önskar jag bara att min favoritbok blir film, Röde Orm. Har ni inte läst den så gör det.

Ett exempel på en bra bok som vart en bra film är Jan Guillous onskan.

Inga kommentarer: