söndag 21 december 2008

Köpcentrum

Vi har varit till Valbo köpcentrum och handlat idag.

I butikerna tar dom alla former av betalning, tror till och med dom tar returburkar om man erbjöd dom det. En butik frågade efter legg men jag hade mitt i bilen, äsch ta personnummer så ordnar det sig sa dom.

Men ska du gå på toaletten då jäklar skall det vara exakt och i jämna pengar, har du inga så gör på dig eller åk till macken. Valbo hade iof växlings apparater men dom tog bara 10 kronor och dessutom var dom tomma.

Alltså.
Du kan tillbringa massor av tid där och bränna tusen tals kronor men skall du på muggen är det bara att hala fram lädret och det retar mig till förbannelse.

Ett annat märkligt fenomen som händer mig just nu är att jag tittar på gamla gubbar lika dant som på bëbisar, liksom jag önskar att jag ibland hade en att gå och handla med.
Går liksom inte att förklara, med bebisar så önskar jag mig ett barnbarn tror jag men med gamla gubbar då? Hur förklar man det? Klart att jag längtar efter mina föräldrar men ändå?

Meniallafall

Trevlig söndags kväll på er....

Inga kommentarer: