tisdag 23 december 2008

Inlägget som försvann

Skrev igår ett inlägg om chokladsjöfrukter och lite annat men det försvann, troligen pga dålig uppkoppling i köket där jag brukar sitta och filosofera.

Idag då? Jo jag skall strax iväg till en kund och kolla på ett jobb som skall utföras i mellandagarna, tänkte vara ledig då men detta är en industri som har driftstopp så det är bara till att dra på sig blåbyxorna och ge sig iväg.

Satt och slösurfade bland några bloggar med klara vänsterdrag, läste om FRA-lagen som jag tycker hemskt illa om. Jag är ju av naturen godtrogen och tror bara gott om folk så jag vill gärna tro att man kommer att använda lagen enbart i gott syfte, MEN när man funderar över alla register som funnits över psykiskt sjuka och folk med avvikande åsikter och tvångs kastreringar långt in på 80-talet så måste jag säga att jag blir tveksam. Dessutom ska dom låte ekonomiska intressen övervaka våra upp och nedladdningar lite senare på året??????? Vad fan är det för något, vore samma sak som om man överlät trafikövervakning till några som tjänade pengar på det?? typ att dom fick behålla böterna???

Men nu skall vi vagga in julen och försöka varva ner så mitt nästa inlägg kommer nog att vara sockersött:-)

Inga kommentarer: